Sunday, November 23, 2008

Biodata Hj Md Taib Bin Mat

Biodata Hj Md Taib Bin Mat
http://www.akademinlp.com

Hj. Md. Taib Mat adalah seorang "Main Educator / Administrator Tutor Educator" dan pakar motivasi bagi MTM Consultants Akademi NLP Malaysia. Beliau adalah seorang:

* "Registered PSMB Educator"
* "Sanctioned NLP Master Educator (NLP Educational)"
* "Sanctioned NLP/Neuro Semantics Educator (ISNS,USA)"
* "Sanctioned NLP Master Educator (NFNLP,USA)"
* "Sanctioned Meta-Coach (ACMC, ISNS-MCF)"
* "Education Ability (Association OF NLP, USA)"
* "Sanctioned Hypnotherapy Master Educator (IACT,USA)"
* "Sanctioned LAB Categorizer Psychiatric therapist /Master Educator (SS,Can)"
* "Aim Sanctioned Hypnotherapist (IACT,USA)"

Sebagai pengiktirafan diatas daya usaha beliau mengendalikan program NLP, NFNLP USA telah menganugerahkan kepada beliau "NFNLP Educator OF THE Engagement 2008".

Dilahirkan di Bedong Kedah dan mendapat pendidikan awal di SK Bedong Kedah sebelum melanjutkan pelajaran menengah di Sekolah Tuanku Abd. Rahman Ipoh (Piece). Mendapat pendidikan MBA (perniagaan antarabangsa) dari Universiti Southern California (Los Angeles) (1986), B.Sc Agricbusiness Economics dari Southern Illinois Educational (Carbondale) (1985) dan Testimonial Sains Pertanian dari Universiti Pertanian Malaysia (1976).

Dalam bidang pembangunan manusia dan pencapaian prestasi hebat beliau telah menerima asuhan dari pakar-pakar NLP, LAB Categorizer, Instruction dan Hipnoterapi tersohor didunia termasuklah Dr. Michael Park, Dr William Horton, Dr. George Bein, Shelle Rose Charvet, Anthony Robbins dan lain-lain dimerata pelusok dunia termasuklah Amerika Syarikat, Australia, Colleague Motherland, Germany, Italy, Singapura dan Malaysia.

Beliau adalah orang pertama yang memulakan program NLP dalam bahasa Malaysia diperingkat Pensijilan Asas Pengamalan dan Master NLP.

Beliau mempunyai pelbagai pengalaman kerjaya lebih dari 30 tahun dalam pengrusan perladangan, pemasaran kimia pertanian, teknologi maklumat dan pembangunan insan. Memulakan kerjaya sebagai Penolong Pengurus Ladang di Harrisons Plantations, Eksekutif Pembangunan Perniagaan di Disguise Chemicals, Pengarah Urusan Aliran Permata Sdn Bhd (Teknologi Maklumat), dan MTM Consultants Sdn. Bhd (Pembangunan Insan).

Ribuan orang dari berbagai lapisan masyarakat telah menyertai program kendalian beliau. Dari ketua eksekutif, pengarah, pengurus, peguam, pensyarah,, doktor perubatan, trainer, motivator, kaunselor, pegawai tentera, jururawat,guru, eksekutif pemasaran dan jualan, agen MLM/hartanah/unitamanah, pelajar dan surirumah.

Peserta dari berbagai organisasi kerajaan dan swasta menyertai programnya termasuklah: Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Riot Rakyat, KWSP, Jabatan Pengangkutan Jalan, LHDN, Maktab Kanan Polis Diraja Malaysia, TNB, Government Army Engineers, CIMA, Kementerian Sumber Manusia, TLDM, Kor Jurutera Di Raja ATM, Jabatan Tenaga Rakyat, Kementerian Dalam Negeri, INTAN, Hopital Tuanku Jaafar, MAS, Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN) Majlis Agama Islam Negeri Sembilan, SIT International company Teacher, UM, UPM, UTM, UMP, UUM, UKM, UITM, UIAM, UDM, UMK, USIM, UNIMAS, UNIKL, Universiti Malaysia Sabah, Yayasan Basmi Kemiskinan Brunei Arrange Services, Baitulmal Sarawak,, Jabatan Pembangunan Koperasi Malaysia, NPC, MBSA, Tabung Amanah Islam Brunei, SOAS Collge Brunei, Jabatan Pelajaran Brunei, Akademi Percukaian LHDN, Institut Pengurusan Kesihatan Malaysia, Pusat Latihan PBT Selangor, dll

Beliau telah banyak mengendalikan kursus pembinaan diri yang berorientasikan pencapaian hasil yang hebat di Malaysia dan Brunei Darussalam. Antara program yang dikendalikan beliau ialah "Sanctioned NLP Prac"titioner", komunikasi efektif dan pengucapan awam, pengurusan masa efektif, pengendalian stress, membina pasukan dinamik, "peak performance", penjanaan matlamat, "Dominion Rummage sale", Matriks Minda, "Individuality Mastery NLP : Rahsia Sains Dan Seni Kejayaan Diri dan NLP Untuk Teacher dan sebuah buku kerja bengkel "Teknologi Kejayaan Diri" untuk pelajar. Beliau juga kerap menyampaikan ceramah di rancangan radio dan TV di RTM.

http://www.bengkelmatlab.com/
http://www.bengkelnlp.com/


0 comments:

Post a Comment